måndag 1 februari 2010

Haha- jag dör!




Läste precis på fibromyalgi.nu och jag har 95% av symptomen! Jag har:
Tandgnisling
IBS
Värk i nacke och skuldror
Migrän
Trötthet
Diffusa muskelvärk som finns i hela kroppen
Värken förvärras av vissa rörelser och vädret, osv osv.

Jag började faktiskt att skratta när jag läste för det känns så bissart. Har alltid tänkt att det är bara människor som inte vill jobba som har fibromyalgi. Men jag är ju helt annurlunda, jag både jobbar och pluggar. Jag vägrar ligga kvar i sängen fast jag vill p.g.a. smärtan. De dagar jag knappt kommer ur sängen tvingar jag mig till gymmet och tränar med låga vikter. Efter det mår jag betydligt mycket bättre. Jag har tränat ganska regelbundet nu i några år och jag märker stor skillnad. Har inte så ont längre som förut. Är mycket starkare och orkar mer. Så jag förespråkar aktivering till dem som har ont, har utmattningsyndrom osv.

2 kommentarer:

Karin sa...

enligt forskning är personer med fibromyalgi ofta drivande och framåt - precis som du. Men enligt min erfarenhet är det lågutbildade människor som tycker det är lite mysigt att gå hemma och leva på bidrag och slippa jobba. de är gärna lite hypokondriska också, och hittar på att de har alla möjliga och omöjliga sjukdomar..
du ska ha smärtor på en antal triggerpunkter på kroppen, det är det viktigaste för att diagnostisera fibro... jag skrev min c-uppsats om sjukdomen! :)

Keeya sa...

Se där det visste jag inte att du skrev din c-uppsats om det. :) Ja du jag håller med fullt ut. Ses väl onsdag antar jag :) Ha det bra gumman!