onsdag 23 juni 2010

Barnvagns hysterin




Jag förundrar mig verkligen över denna barnvagnshysteri som råder i vårat land. Alla och då menar jag alla ska ha Bugaboo! Det är typ barnvagnarnas roysrolls och folk är helt tokiga i den. Den är svindyr och jag tycker att den är opraktisk. Små hjul, (visst de går att byta till vinterhjul) och så är den så låg. Jag blir nästan full i skratt när jag ser att ngn kommer emot med den för det är så många sådana vagnar överallt.


Vi valde att köpa en begagnad barnvagn. Kändes som ett bättre allternativ för oss. Vagnen är en Quinny och vi köpte den av våra vänner. Det blir billigare så, bättre för naturen och de hinner ju inte slitas ur heller. De hade använt vagnen för två barn men ändå är den fin. Sen gillar jag att den har stora hjul och är en tre hjuling. Lättare att styra då men ändå lätt att komma fram i snön.
Bilderna är googlade

Inga kommentarer: