onsdag 21 juli 2010

Särskrivning

Inte för att jag är den bästa skribenten men varför är det så mycket särskrivningar i olika bloggar? Jag talar 4 språk och blandar lätt ihop språken och jag har en liten släng av dyslexi. Men jag vet hur viktigt det är att hålla en viss standard när man skriver. Att skriva å istället för och, d istället för det, inte använda stora bokstäver osv funkar när man skriver textmeddelanden eller chattar. Men om man ska skriva brev, bloggar, eller uppsatser så skriv inte talspråk. Undrar om folk ens läser böcker nuförtiden?

7 kommentarer:

Karin sa...

Klockrent. Jag står bakom till 2000%

Keeya sa...

Heheh oj det var verkligen att hålla med när hela 2000% Puuusss

Anonym sa...

i---hop?

Energy sa...

Haha =D

Keeya sa...

Den som skriver anonymt får gärna utveckla sin fråga lite mer så att jag kan besvara den.

sara - mamma till wilda sa...

Jag säger detsamma

Keeya sa...

jag vill här ta tillfället i akt att be om ursäkt för det slarv som understundom råder i min blogg. Då jag inte alltid hinner korrekturläsa mina egna texter, kan det förekomma att det ibland uppstår skrivfel. Detta bör dock inte förväxlas med stavfel som är brist på kunskap, medan skrivfel endast är en konsekvens av slarv på tangenterna.