söndag 15 augusti 2010

Alkohol och barn

Tittar precis på 4:an där de talar om alkoholproblem. Tydligen ökar det just på sommaren och barnen ringer mer till Bris under denna årstid. Ja, jag tror att man dricker mer på sommaren. Man dricker nog mer på semestern överhuvud taget. Däremot tycker jag att det är fördjävligt om det går ut över barnen! Barn ska få växa upp i en trygg miljö och slippa vara rädda hemma. Klart jag tycker att man kan fortfarande festa efter att man har fått barn men allt med måtta. Festandet får inte ta över så att man känner att man har ett behov att gå ut så mycket som möjligt. Låt barnen få en trygg barndom. Vad tycker ni? Kommentera gärna för jag tycker om diskussioner.

4 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Jag kan festa till det ibland men då har jag BARNVAKT åt mina barn och slutar dricka i tid så att jag orkar med morgondagen.

Skulle aldrig få för mig att vara full inför barnen! Aldrig!
Tycker det är förfärligt!

Anna-Gravid sa...

Ja pannkisar är bra gott!

Du får grädda egna idag då eftersom du blev "snuvad" på dom igår! :-)

Ha en fin dag! kram

floosan sa...

det tror jag med på semester/sommaren är det ok på nått sätt att dricka vilken dag och tid som helst. har man inte kontroll eller sund värderingar kan det bli jobbigt för de små. Hemska tanke, lider med barn med alkoholist föräldrar.

Keeya sa...

Ja jag tycker att såklart kan man behöva vuxen tid ibland och det är absolut inte fel att festa. Inte heller fel att ta ngt glas vin framför barnet. Men när det går över styr och man blir antingen för berusad framför barnet eller har ett behov att festa varje helg bör man nog tänka till. Jag kommer också vilja gå ut ibland efter att barnet är fött men jag har inte haft behov att gå ut så mycket längre. T.o.m. roligare att gå ut när man väl kommer ut.