lördag 11 september 2010

Saker jag inte visste innan jag blev gravid.

* Att magen är allmän egendom. Många som jag inte känner vill ta på den. Speciellt män och killar på gatan?!

* Att en stor mage har den fördelen att brösten ser mindre ut.

* Att på slutet av graviditeten känns det som att man ska tappa bebisen.

* Att man blir så pedantisk.

* Att förstoppning kan påverka andningen såpass mycket som det gör.

* Att man får så mycket uppmärksamhet.

* Att man blir så överbeskyddande och vill inte att främmande ska komma för nära en.

* Att maken blir sympatigravid med kvinnan. Min man har också foglossning?

5 kommentarer:

floosan sa...

Det minns jag var jobbigast att alla tog sig frihet att känna och kommentar mig. Om jag var tjock eller om att jag tog en kaka extra ;)

Alma och vi sa...

Hahahaha, va rolig du är gumman!!
Håller med om allt (utom förstoppningen som jag aldrig behövde drabbas av)!

Kram!

sara - mamma till wilda sa...

Och jag älskade varenda sekund av det =)

sara - mamma till wilda sa...

Ja, passa på att njt. Du vet inte när du får vara själv nästa gång hihihi

Vi2blir3.se - Malin sa...

HAHAHAHA "min man har också foglossning" nja.. men jag tror Ivan har sprungit ikapp mig +8kg ^^