måndag 4 oktober 2010

Hos barnmorskan, vecka 39

I helgen gick vi in i vecka 39. (Idag 38+2) Så idag var vi hos barnmorskan. Allt var frid och fröjd tills vi mätte Skruttans hjärtljud. Den låg nästan hela tiden på 170 slag/minuten. Även när jag hade fått vila ett tag så låg det så högt. Fast den andra gången vi mätte så var hon väldigt aktiv där inne. Så vi ska till Speciallist Mödravården på SÖS igen kl 16:45. Jag tror bestämt att jag har klippkort där. Vi får hålla tummarna att allt är väl. Det tror jag att det är men det är klart att man oroar sig lite...

BT: 140/85
Urinsticka: ua
SF mått: 35
Vikt: +2 kilo från förra gången. Alltså samlar jag på mig vätska. Har lagt på mig mest nu på slutet. Inget jag oroar mig över för det kissar jag ut sen. ;)
Läge: Fixerad! :)
Barnets puls: 170 slag/minuten.

Bilden tagen igår (38+1). Magen har expanderat rejält på bara någon vecka ;)

2 kommentarer:

Madde sa...

hoppas det går bra och att det är lugnt vet att hugo kunde ha hjärtljud upp till 180 när jag varit inne på ctg utan att de oroat sig, men ska ju inte stanna där!! kram

Sabrina sa...

Får man fråga hur många kg du gått upp allt som allt?