söndag 16 januari 2011

Helgen

Igår gick jag, grannen och Lovisa till Sickla Köpkvarter. Lunchade och hör och häpna, jag shoppade bara för mig! Har inte handlat något till mig på länge och bara handlat till Lovisa men nu råkade jag hitta billiga blusar på Gina Tricot. Har inte velat handla för jag vill först bli av med mina sista 5 kg efter graviditeten. Men när blusarna kostade bara 50 kr kände jag att det kunde jag vara värd.

Idag gick vi en långpromenad och vart som dränkta katter när vi kom hem. Så mycket regnar det. Men jag är nöjd att snön töar lite så att det blir lättare att ta sig ut. För jag antar att det kommer att snöa ett antal gånger till i vinter så det är lika bra att de försvinner lite.

På eftermiddagen kom Silvia på fika och det var mysigt. Vi bor nästan grannar men ändå lyckas vi inte ses så ofta. Konstigt.

Ser ni hur intresserat Lovisa tittar på Clara?
I vanliga fall när vi bada Lovisa vill Clara vara med och tvätta. Hon skall alltid slicka Lovisa. Men idag vart hon mer intresserad utav Lovisas nya badanka. (Som för övrigt inte kan guppa upprätt, undrar vad den har fått i sig...) Jag skulle inte ha skrytit om att hon låter bli Lovisas leksaker för när vi hade lämnat badrummet passade hon på att sno ankan!. Plötsligt hörde jag pipljud från Lovisas rum. Terroristen ;)

8 kommentarer:

Annapanna sa...

JA det var faktisk ganska mysigt där... håller med dig om att det var lite dyrt...

Vi får ta en fika där någongång :)

KRam

Becca-Mamma till Ellen sa...

Det var du verkligen värd! Skönt med lite nya kläder i garderoben :) Haha, lilla terroisten ja. Stewie var också väldigt glad i Ellens leksaker men han har inte gött dom på länge nu :) Lilla Lovisa ser ut att gilla både Clara och att bada. Puss&Kram på er

donken sa...

hahaha sicken elaking. här hemma är det samma sak. barnen leker med kattens leksaker, och tvärtom. ;)
vad är det för fel på deras egna, kan man ju undra? ;)

sara - mamma till wilda sa...

Nä men åh,,, så söte de är hahha

babydjungeln sa...

åh så mysigt, och skönt också att få shoppe till sig själv :C

Jessica- Mamma till Melwin sa...

Heeeeej, Hoppas ni mår toppen.. Lilltjejen er verkar må toppen och växer så det knakar =) härligt å se....
Dom blir sååå stora såå fort.... Man hinner ju inte med...

Önskar er en fin vecka, och du... Du var värd de där du handlade till enbart dig själv.. Man måste unna sig lite som nydliven mamma också=)

KRAM till er från oss

teddy sa...

awww sötnosen som badar.
hahaha jag känner igen det där med vovvar och babyns leksaker.
Nemo satt och stirrade på anelias pipgiraff i flera timmar.
Han går fortfarande förbi den på hyllan och tror att det är hans.

Kommer bli tufft när A kan krypa eftersom Nemo har två jättehögar med gosedjur och leksaker på golvet :) hahaha - de får fightas om leksakerna :)

ha en fin fin måndag.
kram från oss

Liw sa...

Haha, underbar bild. Vår vovve blev galen när vi hade badanka till mait, den pep ju..

kram