fredag 21 januari 2011

Min stackars lilla flicka :(

Lovisa blev jätte ledsen för vaccinet. Grät så att tårarna sprutade och gjorde det i c:a 20 minuter vilket är ovanligt för henne. Sedan lugnade hon ner sig och somnade när vi satt henne i vagnen. Jag gick till Sickla för att titta på reat på POP och köpte en klänning och en pyjamas för 85 st till Lovisa att ha i höst. Sen vaknade hon och vi fikade med en kompis. Då var lill tjejen på glatt humör och charmade alla. När vi kom hem så var hon lite trött så hon var lite kinkig. Men jag gick till bodypumpen ändå. (Kommer att ha sjukt träningsvärk imorgon.) När jag kom hem hittade jag en förtvivlad liten tjej och make. Hon hade gråtit i ett och när jag tittade på henne såg jag hur dåligt hon mådde. Stackaren var alldeles blåkritvit i ansiktet och hade två stora femkronors stora röda märken på låren efter vaccinationerna. Feber hade hon också så inte konstigt att hon inte mådde bra. Det gjorde riktigt ont i mammahjärtat kan jag lova :( Gav henne Alvedon supp och vaggade henne ett tag. Sedan lade jag henne i sängen och försökte ge henne flaska men då skrek hon högt igen. Gav du nappen istället och smekte hennes kind och huvud så att hon till slut somnade. Min älskade dotter hoppas du mår bättre imorgon. Det här har varit en pärs för hela familjen. :( Låter kanske mesigt för vissa men det är första gången vi har sett henne ha så ont och må så dåligt.
Maken och dottern däckade igår...

3 kommentarer:

Karin sa...

Det är verkligen fruktansvärt att se sitt barn ha det jobbigt! Och de förstår ju inte vad som händer heller!
Tycker du inte att det är lättare med alvedon mixtur? Det ger jag, smakar tuttifrutti. Jag tyckte det var lättare att dosera när Lova var pytteliten.
Kram på er!

Liw sa...

Stackars liten! Och stackars föräldrar, det är hjärtskärande de där första gångerna de blir dåliga. Just att de inte kan förstå varför de ska ha ont och må dåligt tycker jag är det värsta :-(
Hoppas ni vaknat upp till en piggare lördag!
kram

Becca-Mamma till Ellen sa...

Åh, det är så jobbigt att se dom ha så ont! Hoppas lilla Goa Lovisa mår bra snart igen. Förstår att det var en pärs för familjen! Stor kram till er!