måndag 17 januari 2011

Träning och frans i ögat

Började dagen med att sola och träna idag. Hatar igentligen spinning, har alltid gjort det men det är den bästa träningen. Speciellt nu när jag inte vill springa för det sliter så mycket på leder. Och lederna värker redan som det är. Så om jag vill ha kondition får det bli spinning. Det kändes kan jag lova, har inte spinnat på 9 månader. Spinnade sist när jag var i vecka 13 kanske. Kände verkligen hur svaga mina lårmuskler har blivit. Efter spinningen var det core och det behöver man efter en graviditet. Viktigt att bygga upp bukmuskulatuern igen för att få rätt hållning.

Direkt när jag kom hem var maken tvungen att rusa till jobbet. Men älsklingen hade startat ångbastun till mig! :) Lovisa har varit lite gnällig igår och speciellt idag. sen såg jag att det var en frans i hennes vänstra öga. Jag jobbar ju extra på ögon men ändå fick jag inte bort den. Ville heller inte försöka för mycket själv så vi gick till vårdcentralen. Doktorn kunde först inte hitta den men till slut fick hon ut den medan jag matade Lovisa.  Hon var så duktig. Grät och kämpade emot såklart men återhämtade sig väldigt snabbt. Fick beröm av doktorn att hon var duktig och det var hon. Nu på kvällen har hon varit gladare igen så jag antar att det var fransen som störde henne. Stackaren.

5 kommentarer:

Liw sa...

Nu kunde jag inte läsa mer, ångbastu?!?!?! bara liiiiite avis! vill å ha en sån i mitt hus :-(

Kram!

Caroline sa...

Naaaw lilla pluttan. Ögonfrans i ögat, usch!

Skrattar högt när jag läser om Claras bus nedan ha ha ha hon e rolig!

Alma och vi sa...

Va duktig du är med träningen! Jag gav mig ut och pulsade i 30 cm vidrig blötsnö i en timme idag, det måste nästan motsvara ett träningspass för jösses va jobbigt det var! Och hunden gick mest i mina spår den lilla lopphögen!

Skönt att de kunde fixa det på vårdcentralen, lillskrutt då! Och jag totalignorerade raden om ångbastu helt!

Ses nästa vecka, blev lite mycket för oss också här nu...

Puss på er!

Liw sa...

Nu kan jag läsa vidare, har smält ångbastun ;-) Men liten tjej vad jobbigt med en frans i ögat, duktig tjej som var så lugn, vet ju själv hur otrevligt det är och då kan vi ändå "resonera" med oss själva.

Om det stämmer in på dig eller inte lämnar jag osagt men när jag läste artikeln tänkte jag på funderingen min kommentar väckte. Håller med fullständigt, varför är det vi kvinnor som skuldbelägger oss? Eller varför är det den vinklingen som används så ofta...

kram

Becca-Mamma till Ellen sa...

Vad flitig du är! Jag har börjat träna lite pilates, kör en mjukstart då det räckte med det lilla för att det skulle kännas i magen. Då lär dina sista fem kilo försvinna i ett nafs nu :D Ångbastu lät ju verkligen inte fel, gottegris :) Men det var du värd!
Vad skönt att fransen lyckades plockas ut till slut. Hoppas ni har en underbar dag godingar. Puss&Kram <3
(Lite roligt att jag är lik en av dina kompisar:)