torsdag 3 februari 2011

Slask=smutsighund+smutsigaskor+smutsigbarnvagn=smutsig hall=smutsig lägenhet!

Japp enkel ekvation eller? Jag börjar bli lite trött på att tvätta allt. Och av någon konstig anledning hårar vår hund alltid extremt mycket den här tiden av året. Så jag dammsuger varje dag. Jag antar att jag inte är den enda som längtar till varmare tider. Det skall bli så skönt att slippa klä på sig och ungen en massa kläder. Skönt att slippa stänk från både hund och barnvagn. Men snart, snart är våren här. Det är bara att härda ut tills dess. Och jag kommer säkert att gnälla över våren också för jag är pollen allergiker ;) Men sommaren, då är jag som lyckligast. :D


Ja här ser ni hur envis våran hund är :) Kortet är taget på Emmas landställe i Sikhjälma. Så fint där och precis vid havet. Clara var överlycklig där och satt vid strandkanten och fiskade. Ja ni läste rätt hon fiskade småfisk som simmade mellan stenarna. Har nog aldrig sett henne så trött som hon var efter två dygn där.

4 kommentarer:

Liw sa...

Känner igen mig så väl. Det är faktiskt en av sakerna jag INTE saknar nu när hunden bor hos pappa..

VI har en superkväll, eller jag, sambon jobbar och Mait sover så jag får äta piggelin, sufra och slökolla tv i fred :-)

hoppas er är lika bra!
kram

Michaela sa...

skönt att höra att fler lider av smutsig hund problemet. Det är ett evigt torkande så fort man går utanför dörren, hatar den här årstiden, nu har han varit ren i flera månader: (
Kram

i in lilla lilla värld sa...

När du skriver så är jag sååå glad att vi inte har hund hihihi

emmademma sa...

Åhh vad mysigt vi hade det då! Och ja... Clara var verkligen lycklig de dagarna. Vad skoj att vi äntligen ses på tisdag, det är verkligen på tiden! Kram