torsdag 17 mars 2011

Visit på jobbet

Vi hade en trevlig dag igår med Lovisa. Först gick vi en 3 timmars långpromenad med några mammor från mammagruppen och deras hundar. Clara fick leka av sig vilket behövs med ett sådant här energiknippe. Efter det gick vi till ett av mina jobb och fikade. Lovisa charmade alla :) Ena chefen ville inte jobba utan satt hellre med Lovisa i knät. Gamlingarna vart överförtjusta av att se en bebis. Det blev mycket oohhande och aahhande. Så härligt att se faktiskt.

Danvikshem är ett äldreboende som jag tycker är ett av de bästa som finns. Alla pensionärer har egna lägenheter och många har en fantastisk utsikt över Stockholms inlopp. När jag jobbar brukar jag beskåda solnedgången som är så vacker. Huset är byggt 1915 och är otroligt vacker både ut- och invändigt. Här får par också bo tillsammans.

Bilden är googlad.
Jag tycker att äldrevården är otroligt viktig då vi blir bara äldre och äldre. Dagens medicin möjliggör att vi lever längre. Då är det ytterst viktigt att de äldre får ett värdigt liv.

3 kommentarer:

i min lilla lilla värld sa...

hahaha Tänk att bebis kan locka fram så mycket hos olika människor

Stina sa...

Skoj att hälsa på jobbet. Jag ska ju snart börja jobba igen, maj. Fint att du bytt färg på sidan. Kram

Tova sa...

hihi vad kul att du också "känner igen dig lite" i synestesin :) känner igen mycket av det du säger, har också t.ex. en sån där "årsklocka" som går motsols!! finns nog många olika grader av detta tillstånd, och som sagt, jag trodde verkligen inte heller att det var nåt "annorlunda" med det förrän jag fick höra talas om det...!

Åh, angående förlossningen förresten, ja den var ganska jobbig men bara på det "psykiska" planet - det gick nämligen så snabbt att vi inte hann in till BB. Mer kan du läsa på förlossningsberättelsen i bloggen, är nog också en ganska ovanlig historia hihi ;)