måndag 25 april 2011

Annandag påsk :)

Idag har vi varit både produktiva men också njutit och slöat. Skruttan väckte mig redan kl 7, eller nja det var hunden som väckte mig och Lovisa. Låg en stund och slöade i sängen och gosade med dottern. Efter frukost påbörjade vi balkong städningen och fönster tvättningen. Att det kan bli så smutsigt... Runt ett kom Claudia och Shane. Shane bor nuförtiden i Dubai och Claudia skall flytta dit också :( Trist för oss men kul för dem. Och nu har vi en bra orsak att åka till Dubai. Claudia och jag pluggade ihop och fast ålderskillnaden kommer vi super bra överens. Vi gick en promenad i det fina vädret. Gud så härligt med sommar värme! Och sen åt vi lunch i Jimmys Stakehouse. När de sen åkte hem hängde vi lite vid bryggorna hos oss. Efter det gymmasde jag och nu har vi precis städat nästan klart allt. Vi har bara fönstret i Lovisas rum kvar att tvätta och dammsuga och tvätta golven.


Lovisa har varit hur gullig som helst hela dagen. Bara blivit grinig när hon vart hungrig. Och äter gör hon så bra. Hon äter barnmat nästan alla sina måltider och dricker bara ersättning som måltidsdryck och tidigt på morgonen. Idag riktigt gapade hon innan jag hann sätta mig för att mata henne. Gullungen! Så älskar hon att vara utomhus. Man märker att hon njuter mycket av att titta sig omkring.

4 kommentarer:

Anna-Mamma till Kevin sa...

Oj äter hon så bra! Här har vi fullt sjå att byta ut ett mål med riktig mat!!

Svar; Tack å tack för tipset! Ska kika på det!
Men hur är dom föresten att ta bort? Tänkte om det blir fula märken?

KRAMIS!

i min lilla lilla värld sa...

Vilken söt solhatt. Från?

hahaha Flitiga är bara förnamnet =)

Emmademma sa...

Jaa nu går det undan med mageb! Men det könns som att det är så lååång tid kvar tillaös vi får träffa vår lilla älskling! MEN tidigast v. 38 får h*n lov att titta ut  kramkram på er!

Liw sa...

Söta Lovisa, värsta charmtrollet :-)

Tack vännen!
kram