lördag 23 juli 2011

Norges massaker

Vad hemskt det som har hänt i Norge. Bombdåd i Oslo och massaker på en ö fyllt med politiskt aktiva ungdomar. Minst 80 döda i massakern. En person som verkar vara den skyldiga till båda dåden. En person som dödar över 80 personer? Det är helt sjukt svårt att greppa. Läser i tidningar och ser på nyheterna på tv hur ungdomarna flydde för sina liv. Hur de gömde sig under stenar eller försökte simma bort från ön. Den misstänkta är höger extremist. Behöver jag säga mer? All extremism är utav fara. Han säger sig vara nationalist men ändå dödar han sina landsmän? Mina tankar går till Norge, de drabbade och deras anhöriga.

3 kommentarer:

Linn sa...

Usch, allt känns så overkligt! Hur kan en och samma person orsaka det som hänt.. Vilken fruktansvärt störd och skakad människa. Tv:n står på här hemma och jag mår illa av att se bilderna rulla. Tänker såklart på alla drabbade och anhöriga.
Kram!

i min lilla lilla värld sa...

Det är verkligen fruktansvärt! Grät imorse. Hur kan någon göra så?

Ang min förlossning.. Ja, den var snabb. Hoppas nästa tar lite längre tid faktiskt

Kram

Emelie sa...

Men eller hur, all form av extremism är farlig. Folk vill så gärna ha lätta svar på svåra frågor, blir så ledsen när det först ploppade upp kommentarer som "jävla muslimer".