fredag 5 augusti 2011

Jag är ingen pretto morsa

Nej jag är verkligen ingen pretto morsa. Anders är ingen pretto farsa heller för den delen. Har fått lite förundrande blickar och ibland riktiga pikar också över ett och annat som någon tycker att jag gör fel på eller är för slapp. Men på riktigt jag orkar inte stressa över allt. Om man gör det så blir livet bara för jobbigt. Ja, Lovisa får bada bastu och i sjöar. Ja, Lovisa får smaka på nästan allt som vi äter. Och som en klok kvinna sade, smaka och äta är det skillnad på. Ja, Lovisa har fått mycket färg nu i sommar men hon har inte solat. Förvisso är vi inte super nojiga över solen men klart vi skyddar henne. Hon får bli smutsig för skitiga barn är lyckliga barn. Det viktiga är att barnet är lyckligt och välmående. Och man kan inte påstå något annat om Lovisa. 90% glad jämt!

När man ser detta leende kan man inte påstå att hon inte skulle vara en glad bebis :)
(Någon kanske tycker att jag är pretto som lagar egen barnmat. Men nej, gör det för att Lovisa gillar det bäst och för att det är billigast så)

4 kommentarer:

emmademma sa...

Helt rätt inställning! Du är en superbra morsa! Kram

i min lilla lilla värld sa...

Jag håller helt med dig på allt.

Stina sa...

Jag tycker du verkar vara en toppen mamma och jag håller med dig i allt du skriver!!! Kram

Mira sa...

Håller oxå med dig! :)