fredag 23 december 2011

Chock!

Ultraljudet gick bra och bebisen mår jätte bra. Han växer som han skall. Men flödet i blodkärlen som går till livmodern var inte bra. Så nästa do lyor som jag träffade skrämde upp mig rejält! Hon sa att jag inte får göra något alls och sjukskrev mig på studs. Jag som vill jobba! Och jag måste hå på ultra och kontroller 1gång i veckan. Jag blev jätte rädd när det började sjunka in. Får inte bära, dammsuga ja ingenting! Hur skall det gå med en 1-åring? Gick därifrån smått chockad. Så jag ringde jobbet och berättade som det är. Efter tag ringde doktorn att hon hade pratat med den andra doktorn som hade gjort ultrat och enligt henne var det inte så illa. Uuuh vilken lättnad. Men jag är nu lite gråtmild och vet inte riktigt ut eller in. Sjukskriven nästa vecka iaf och tänker avvakta tills jag har varit på ultrat nästa fredag. Då borde vi veta lite mer. "Per-Arne" mår bra iaf och det är det viktigaste! Han tumlar runt och sparkar. Gillade inte ultrat och sparkade på den flera gånger ;)

1 kommentar:

Karin sa...

Men guud, vad är det med dem att skrämma upp? Det var ju som när jag bara fick ett telefonsamtal om att jag hade brister och skulle hämta mediciner på en gång. Inget lugnande där, utan bara känslan av att bebisen kunde fara illa. Blä.
Skönt att de kolla upp dig extra!