fredag 30 december 2011

Ultra

Var på ultrat idag. Bebisen mår bra och allt ser normalt ut. Fick 0 i flödesvärdet i navelsträngen. Vilket är ju väldigt bra. Men skall gå på ultra en gång i veckan på grund av det dåliga värdet i artärerna. Nu hade jag en annan doktor som var bättre på att förklara. Eller snarare villig på att förklara. Så nu känner jag mig mer införstådd och trygg. Som sagt allt ser bra ut i dagsläget. Det kan dessvärre svänga så därför får jag gå på ultra en gång i veckan. Men det känns skönt att de vill ha så pass bra koll på en. Pratade lite också om hur jag skall ligga i blodtrycket. Väldigt snävt tydligen och gärna på gränsen till högt. Det är bättre för barnet så att blodet kommer fram. Om det är för lågt påverkar det flödet till livmodern men om det är för högt är det dåligt för mig. Jag får helt enkelt bli noggrannare och följa trycket bättre. Skall också skriva in mig på spec. mödravården för att gå hos en Bm där. Trist att lämna min underbara Bm men blir annars en massa springande överallt.

1 kommentar:

teddy sa...

Hejsan vännen.
Så bra att de har så pass brak ontroll på dig och lille vännen där inne.
Ja det är ett helt världspussel det där med att vänta barn.
Från en liten cell till en tre kilos klump och hela den långa vägen dit...
Vill önska er ett gott nytt slut iaf.
Må så gott.
kram ifrån oss