måndag 27 februari 2012

Hej förvärkar!

Ja nu har man återhämtat sig nästan helt efter öroninflammationen. Men vem kommer inte då och hälsar på? Jo de trevliga förvärkarna! Aj vad det kan göra ont och maken blir alldeles stenhård! "Per-Arne" bökar omkring som bara den där inne och grottan ner sig djupare i bäckenet för varje dag. Tycker att magen har sjunkit också...

Lovisa utvecklas hela tiden och vi upptäcker nya saker hos henne. Hon svarar med rätta läten när vi frågar vad vissa djur säger. Hon förstår att det är något speciellt med min mage. Hon vill alltid titta på den. När jag visar bilder på bebisar och bebis i magen tittar hon nyfiket på min mage. Sen tror jag inte hon förstår helt fullt ut vad allt detta innebär.

Hon har börjat att hjälpa till hemma med hushålls sysslor. Detta har hon gjort helt självmant och gör det tydligen på förskolan också. Som när jag skall hänga upp tvätt ger hon mig ett plagg i taget. När vi har ätit klart dukar hon bort sin tallrik. Kommer med den till oss till diskbänken. Efter det tar hon trasan och torkar bordet. När vi kommer in och har klätt av henne så ställer hon in sina kläder i garderoben. Leksakerna lägger hon tillbaka i lådan om man ber henne göra det. Skönt med lite omväxling efter hennes totala katastrof räder i huset ;)

På bilden här visar hon klart och tydligt att vi lagar mat alldeles för långsamt ;) vårt lilla matvrak!

3 kommentarer:

Ellan sa...

Mindre härligt med förvärkar, de finns här också.......undrar om det är massage för bebisen eller om den blir knådad till max? Obehagligt är det för en annan i allafall.
Härligt när barnen utvecklas, hon kommer nog att bli så där "lillgammal" som min stora tjej var när lillebror föddes. En sötnos är hon, visa henne detta när hon är äldre, för det är bara till att ta vara på att de är så hjälpsamma, för om si sådär 12 år lär det inte vara lika roligt att plocka efter sig själv;)
När är du beräknad att få bebis? Vet ni att det blir en pojke? Fortsatt lycka till och vila på, tänk förvärkar är bra och ha de hjälper er nog på vägen när det är dax.......
Ha en trevlig dag, kram!

Mira sa...

Sötaste hjälpredan ni har ♥. Ella älskar oxå att hjälpa till, hon dukar, diskar och torkar med mig.

Jobbigt med förvärkar, du har verkligen haft otur och åkt på massor nu!

Kramar goding

Einipeini sa...

HAHA, tack för kvällens bästa skratt gumman! "maken" blir alldeles hård...förstod ju att du menade magen men det hade varit så sjukt roligt om Anders blivit hård av dina förvärkar :-)
Lovisa kan komma hem hit och lära Isabella ett och annat om sysslor tycker jag :-)Sötunge ni har, och nr2 blir antagligen lika fin :-)
Puss och kram