tisdag 23 oktober 2012

Stora lilla hjärtat.

I fredags fyllde mitt stora lilla hjärta år. Vi väckte henne med frukost på sängen och så fick hon sin present. En brandstation som är en bilbana också. Hon var först förvånad men sen jätte glad. Jag hade sett fram emot den här dagen länge. Barnens födelsedagar är lika viktiga för mig som det var när man själv var barn.

På förskolan sjöng de för henne och hon fick ett kort. De hade också ett Halloween disco med popcorn. Vilket härligt sammanträffande för Lovisa älskar att dansa och popcorn!

På kvällen skulle vi fira med släktingar men tyvärr kunde ingen komma och det var trist. Men vi mös som en familj. Vi åt glass för det älskar hon. Åt självlagad pizza till middag. Lekte allihopa med hennes bilar och sen tittade vi på cars och myste i soffan med chips. Japp en massa onyttigheter men äter man det sällan kan man få fira till det lite på sin födelsedag.

Lovisa har utvecklats med en rasande fart. Hon pratar mer och mer. Men använder fortfarande många egna ord. Mang tex är banan. Hon älskar när jag läser böcker för henne och uppreparallt vad jag säger. Fortfarande tycker hon om att hjälpa till. Hon torkar bord, plockar bort sin talrik och blöja. Tömmer diskmaskinen, fyller tvättmaskinen, torkar och matar Harry. Hon hittar på en massa bus också så som två åringar har för vana att göra. Älskar att leka ute i ur och skur men kan lika väl sitta inne och pyssla eller mysa. Duscha och bada är helt klart favoriter.

Inga kommentarer: