måndag 17 december 2012

Barnen utvecklas

Det går så fort nu! Harry övar på att stå och krypa hela tiden. I går tog han sina första krypsteg. Det är inte så lätt när man glider på byxorna :) Han äter fortfarande för lite enligt mig. Vissa dagar tänker man men nu så men sen så kniper han ihop den där söta lilla munnen igen. Han har iaf fått börja smaka på allt vi äter och det går faktiskt bättre. Han verkar tycka att det är kul att äta själv. Sen är Hipps barnmat en stor favorit.


Lovisa bubblar på en massa och pratar med alla. Hon är så social. Förstår inte allt hon har att säga men mycket förstår jag och vi diskuterar. Härom dagen sa hon för första gången: Ja esskar dej! Och gav mig en jätte kram. Kan berätta att mammahjärtat smälte! Hon har hittat och förstått skuggor. Hon såg sin skugga och utropade: Fisa! Hon var så glad när hon förstod att det var hon själv. Sen såg hon mig och upprepade samma procedur. Igår när vi skulle kliva ur duschen jag och barnen så säger Lovisa: Kaaat, jag och Hanneee kaaat. När jag inte förstod direkt vad hon sa så visade hon med att skaka och säga brrrrr. Nej, hon är inte dum den lilla jäntan.

2 kommentarer:

Jenny sa...

men du vad han växer snabbt... :-D Och härligt att hon pratar så mycket. :-) De är så söta. :-)

maria sa...

Vad sött! Kallar hon sej själv för Fisa? :)