tisdag 19 mars 2013

Finland

Jag var själv i Finland i helgen. Träffade vänner och familj. Kändes som att jag hade glömt ngt och var på rymmen när jag tog pendeln till Arlanda. Sen så var jag ngt förvirrad på flygplatsen. För det första så var det märkligt att inte bära barn för de senaste gångerna jag har flugit har jag gjort det med barn. Sen förstod jag inga instruktioner i säkerhetskontrollen och hon började skratta åt mig. ;) det var tre plan som lyfte mot Helsingfors inom loppet på 30 minuter så självklart gick jag till fel gate. Jag skyller på sömnlöshet...

Väl framme hämtade Alex mig på flygplatsen och vi åkte direkt och mötte upp fler vänner för att äta middag. Flera som är höggravida och ska få barn.

Lördagen gick åt att handla lite saker som inte finns här och lite häng med vänner. På söndagen var det så fint väder så vi fikade ute på en gård med lek för barn samt djur.

Helsingfors har genomgått stora förändringar på bara några år. Men det är en liten söt stad som jag anser vara en av mina hemstäder. Jag saknar mina vänner och skulle helst vilja ha dem nära mig. Sen märker jag att på 10 år som jag har bott i Sverige igen har jag förändrats. Eller mitt andra hemland förändrats... Men nu skulle jag vilja snabbt åka tillbaka och det ska vi göra i sommar igen.









Inga kommentarer: