söndag 5 maj 2013

Tränat och odlat

I fredags blev det en snabb aw för min del efter jobbet. Kul att få umgås med kollegor lite utanför jobbet också.

Igår var det bootcamp igen. Skönt att träna och det var perfekt väder. På helgen är vi nämligen i Hagaparken. Anders kör mig dit och under tiden jag tränar promenerar han med barnen. Efter det tog vi det lugnt hemma på tomten.

Idag så åkte vi först till Bauhaus för att handla jord och olika växter. Vi har alltså pysslat hela dagen i trädgården. Vi planterade blommor, jordgubbar, lök, tomat, örter, gräs och potatis. Vi ska också plantera hallonbuskar, syrener, krusbär, gurka, och jag vill nog testa på zucchini också. Det är rätt mycket kvar att göra på tomten och mycket behövs att rensas. Men det är ju charmen med hus och det blir lättare att vara ute mer nu när vädret tillåter och för att barnen växer. Lovisa hjälpte mig att vattna plantor och hon grävde ner jordgubbsplantor med mig. Lite hyss hann de med också. Jag trodde att jag hade babysäkrat men Harry överlistade mina arrangemang. Han kröp på ngt sätt mellan och vips hade han krupit iväg. Ibland var han runt huset inne i buskarna.



Inga kommentarer: