måndag 4 november 2013

God morgon

Ska försöka att börja blogga mer aktivt igen. Vill ju ha minnen kvar till barnen. Det har varit rätt kaotiskt. Både Anders och jag har jobbat 75% och pluggar 100%. Anders har också jobbat mycket extra och så har vi börjat övningsköra. Den här gamla tanten ska väl också ta ett körkort någon gång ;)

Nu så har jag iaf tjänstledigt för studier och tar bara extra pass ibland. Trots att jag har klarat iaf första kursen bra och lämnat in hemtentan för den andra så är det lite knepigt att jobba så mycket när en pluggar. Jag var avdelningssköterska på en avdelning med ansvar för avdelningen. Det betydde att allt arbete samlades på en hög om jag inte var på plats. Jobbet och kollegorna tycker jag om men som sagt skönt nu att kunna fokusera på studier. 

Kursen är så rolig och givande! Jag har lärt mig så mycket. Det finns så mycket orättvisor i dagens samhälle som vi inte ens reflekterar över. Jag bloggar lite om det i en annan blogg. Vill behålla den här mer för barnen men känner att jag ändå vill skriva om feminism. 

Nu är jag på väg till tandläkaren. Sen blir det lunch på stan med min kursbok som sällskap. 

1 kommentar:

Ellan sa...

Söta, fina och duktiga du!!! Stor kram