onsdag 25 februari 2015

Magsjuka barn, yrslig mamma.

Imorse när jag vaknade hade jag såpass lågt blodtryck att jag höll på att svimma hela tiden. 90/50 hade jag. Harry har magsjuka och det har gått runt på förskolan. I helgen var det Lovisa. 

Jag gick till vårdcentralen för yrseln och blodtrycket. Litar inte direkt på dem och mycket riktigt ville doktorn knappt lyssna på mig utan avbröt mig hela tiden. Jag ska iaf göra ett EKG imorgon och sen ska jag till min egna husläkare om en vecka. Den här doktorn tyckte för övrigt att 150/100 var ett bra tryck när hen mätte mitt tryck. Alltså pendlar trycket oerhört mycket men det ville hen först avfärda. Vi får väl se vad det visar imorgon men ett par blodprover kunde vi ha tagit redan nu tycker jag.

Det finns en katt som trivs på barnens förskola. Oscar heter han och verkar ha blivit lite utav en kändis i vårt område. Försöker komma in till alla. Sover i vagnar, älskar att bli buren och klappad. En riktig sötnos med andra ord.

Inga kommentarer: