torsdag 2 april 2015

Ledig idag

Jag är ledig idag men jobbar sen hela påsken så vi kommer inte ses så mycket som familj. Vi har lekt med grannar idag och varit ute rätt mycket. Morgonen började med snöfall men sen så sken plötsligt solen så fint och varmt blev det också sen. Nu har vi ätit middag och barnen tittar på Netflix medan jag städar undan i köket och ska snart plantera om mina plantor. Odlar squash och tomat och på en vecka har dem vuxit otroligt mycket. Så roligt för jag hade inte förväntat mig sådant resultat. 
Köpte tre rosa påskägg till barnen och deras kusin som ska vara barnvakt på lördag. Kassören undrade om alla var flickor. Svarade att nej en är kille och att rosa var en "pojkfärg" för hundra år sedan och att normer ändras hela tiden. Han blev rätt förnärmad. Märkligt att bli förnärmad utav en färg...

Inga kommentarer: