torsdag 29 oktober 2015

Älskar mitt jobb

Ja, jag har tjatat om det men jag gör det verkligen. Jag lär mig ngt varje dag och det är roligt. Igår åkte jag med pendelbussen till Solna för möte angående hur vi ska planera för våra studenter. Det ligger på mitt bord det här med studenter och jag vill göra det bästa för dem. Mötet var galet intressant och jag träffade många nya människor. Människor som jag känner att jag kan sammarbeta väl med och som är trevliga. Jag träffade även biträdande från Solna och vi bestämde för att träffas och hjälpas pt för vi är på samma klinik. Solna och Huddinge är ett och samma sjukhus beläget på två sighter. 

På pendeln hem var det väldigt fullproppat. Det har ju varit indragningar utav tågen på grund utav arbetet med citybanan. Det var trångt redan på perrongen. Folk rökte och pruttade så jag hade svårt att andas trots att det är utomhus. Men luften stod stilla och det var väldigt trångt. I tåget stod vi som packade sillar och kunde inte röra mig en millimeter ens. Men mitt i allt det så ser man några kärlekspar och det gjorde mig varm om hjärtat. För just nu ser jag så mycket kyla och hat i socialamedier. Folk som är känslokalla kring pågående flyktingkrisen. Mer värme och kärlek åt folket. 

Inga kommentarer: