lördag 3 september 2016

Long time

Det är snart ett år sedan jag bloggade ser jag. Det har varit mycket med vardagen så jag har prioriterat bort bloggandet. 

Jag började nytt jobb förra hösten. Det är ett graviditetsvikariat och tar slut nu i november. Jätte roligt jobb! ÄLSKART! Vi får se vart jag hamnar härnäst men tack vare mitt nuvarande jobb kan jag få andra liknande. Arbetslös lär jag knappast bli som sjuksköterska ;)

Jag arbetar kontorstider nu medan Anders jobbar kvällar, nätter och helger. Det resulterar i att jag inte har kunnat göra så mycket efter jobbet. Speciellt när jag inte hade körkort heller. Så förra vintern spenderades med övningskörning när det fanns tid över. Men det var klart värt det för nu har jag körkort och kan faktiskt göra ngt med barnen nu mycket lättare. Nu brukar vi köra till gymmet. Barnen gillar deras barnhörna medan jag passar på att gå på klasser eller snart även på pt.

Jag har en längre tid haft ont i kroppen och neurologiska besvär så som att händerna har blivit svagare och att jag tappar lätt saker, yrsel, balanssvårigheter, minnesstörningar och höger ben domnar bort. Efter flera års försök att få sjukvården att hjälpa mig fick jag en MR-hjärna. Den visade förändringar i min hjärna så nu väntar jag på svar från neurologen. Jobbigt att behöva vänta flera månader på svar från dem.

Harry har även varit jätte sjuk men det skriver jag ett eget inlägg om.

Men för övrigt mår vi superbra och är tacksamma för vår familj och fina vänner.

1 kommentar:

Ellan sa...

Welcome back, miss you💋