tisdag 13 oktober 2009

Dålig uppdatering

Har knappt hunnit andas känns det som. Veckorna bara flyger förbi och ändå hinner man inte göra allt som man ska. Pluggar dubbla kurser nu för jag klarade inte några tentor. Så förra veckan gick helt åt studier och träning. Känns lite konstigt för det var min lediga vecka från jobbet... Och på tal om att träffa vänner har det inte funnits :( Många som jag saknar men vi har verkligen svårt att få ihop våra scheman.

Hann iaf med en kvällsfika med grannarna vilket var väldigt trevligt. Ett ungt jurist par så vi diskuterade ganska mycket politik. Tjejen jobbar för kristdemokraterna och försöker värva oss. Hmm måste faktiskt kolla upp exakt vad de olika partierna står för så att jag vet vad jag ska rösta på vid nästa års val. Höger blir det i vilket fall som helst. I februari nästa år har jag bott 5 år i Sverige i ett sträck så jag kan bara göra en anmälan om svenskt medborgarskap. Ska behålla mitt finska medborgarskap också. (Alltid bra att ha dubbel nationalitet.) Däremot vet jag inte hur länge man måste ha varit svensk medborgare för att få rösta i riksdagsvalet...

I helgen åkte jag och Anders till landet för att vila upp oss. Det behövdes verkligen för jag sov konstant. hehe men vi sprang i skogen iaf två gånger under helgen och shoppade lite i Vingåker Factory outlet. Och denna vecka är min jobbvecka och massa skola att se fram emot :/

1 kommentar:

MiaLisa sa...

Kom ihåg att ta hand om dig också Kritstina. :-)