tisdag 18 maj 2010

Ultraljudet!

Det gick bra på ultraljudet i dag. Barnmorskan kunde inte så några konstigheter och allt såg fint ut hittills. Beräknat datum för förlossning flyttades fram 2 dagar så det blev 16/10-10. Moderkakan låg inte i vägen utan i bakvägg vilket jag gissade för jag känner så mycket fosterrörelser. Barnmorskan kunde inte heller hitta ngt som dinglade så det kan vara så att vi får en flicka. :) Alla mått var normala tack och lov. Jag är så glad och känner mig mycket lugnare nu än precis innan ultraljudet. Var så nervös och kissnödig såklart för att man inte fick kissa innan. Jag ska på ett till ultraljud i vecka 24 för att se om blodflödet är som det ska i moderkakan. Längtar redan...




7 kommentarer:

mia sa...

åh så ljuvligt fina UL-bilder. Längtar tills hon kommer UT!

Keeya sa...

Tack Sötaste Mia! Jag MED längtar SÅ! :)

sara - mamma till wilda sa...

Fick inte med min bloggadress hihi

sara - mama till wilda sa...

Gud så mysigt. Minns det som igår

Anonym sa...

Heeeeej, Gladtjej på blimamma här =)
Åhhh, en liten tjej... bedårande vackert och underbart.... härligt bilder.. hoppas du och LITEN mår toppen,,. KRAM

Anonym sa...

Vad härligt att höra att ni alla mår bra! Vi får ses snart! Jag ska stämma en dejt med din karl... Min rygg har gjort sin beskärda del på dansen nu och skriker efter att få må bra igen! :) Kram! /emma

Alma och vi sa...

Men åååå va glad jag är för din skull! Jag kunde fasiken inte hålla mig, var tvungen att kissa innan så våra bilder är inte så tydliga och fina som era.. Stor stor kram och klapp på magen!