onsdag 29 september 2010

BB-väskan

BB-väskan har varit halvklar i flera veckor nu. Men jag har bestämt mig vad som skall tas med. Hahah det får bli två väskor för allt får inte plats i en ;)

Till mig:

2 olika par sköna kläder. Köpte lite nya kläder på HM.
Morgonrock
Kläder för hemfärd
Amnings BH:ar
Trosor
Strumpor
2 par tofflor. Ena paret för att duscha med och andra för att gå omkring med.
Hygienartiklar (ligger klart en stor nessesär i badrummet, har även packat ner makens i den)
Smink (haha ja jag vet ;) )
Ammningsskydd
Bindor

Till Skruttan:

Någon pyjamas
Kläder för hemfärd
Fleeceoverall
Mössor
Napp
Filt
Gossedjur
Blöjor för hemfärd
Bilbarnstol
Vantar

Till maken:

Det får han packa själv ;)
Hans uppgift är att fixa en spellista med lugn musik och det har han gjort. Vi ska ha klassisk musik.

Till oss:

Kamera
Mobil
Dator + laddare till allt
Högtalare
Snacks och dricka


 Hemfärdskläderna. Ja jag ska stryka klänningen :)
Klänningen är från POP. Body, mössa, strumpbyxor och benvärmare är från HM. Skorna är begagnade.


Räven är från Ikea och den fick vi av söta Claudia och Lwam. Det är en speldosa och vi har spelat upp den för skruttan varje dag så att hon skall minnas den när hon kommer ut. Gossedjuret och filten har vi haft i våran säng så att de ska dofta som oss. En trygghet för barnet.

7 kommentarer:

Becca-I väntans tider sa...

Vilken fin liten outfit. Hon kommer vara så söt när ni åker hem :)

Anna-Gravid sa...

Smink ska jag också ha med! Det är väl inte fel att vilja göra sig fin som nybliven mamma??
Även om folk verkar tycka det är fånigt att man ens tänker det...

Ja mig får dom gärna ge allt! haha! Näe då men jag har väl tänkt varma bad, massage, lustgas och epidural..

Själv då, vad har du tänkt?

kramen

floosan sa...

Jag hade också fullt med väskor och grejer med mig men hann inte ens packa upp innan det var klart och dags att åka hem igen. Victor föddes runt 23 tiden och när vi vaknade på morgonen åkte vi hem =)

Anonym sa...

Skulle tipsa om att ta med en extra pyjamas till liten. Leia kräktes på sina hemfärdakläder en sekund efter att vi satte på dem och då var det skönt att ha ett ombyte med.

Karin sa...

Jag tror jag också hade lite smink med mig. Man brukar känna sig lagom sunkig ändå och svullen och pluffsig så det skadar inte att piffa till det som går att piffa till ;)

Keeya sa...

Mia: Jag har packat ner en av de pyjamasar som vi fick av er :) Puss

Och jag håller med er tjejer, varför igentligen ska man inte få sminka sig och känna sig lite fin efter en förlossning?

Caroline sa...

Jag tog också med smink. Man är typ ljusgrå i ansiktet av trötthet och då kan lite smink pigga upp lite. Iaf om man vill visa fotona för släkten sen...
Ta med extra mysbyxor till dig, man blöder, barnet kräker och ja...det är skönt att kunna byta om flera gånger. Och ta med lite mackor & bananer. Vi hade bara kex o saft vilket gjorde att jag tillslut blev as-hungrig och fick huvudvärk. Man behöver energin!