tisdag 28 december 2010

Måste säga att livet med en bebis är helt underbart. Alla sa att det är så jobbigt med barn, att småbarnsåldern är det jobbigaste så vi förväntade oss det värsta. (Däremot om man får ett kolikbarn är det något helt annat. De familjerna har det nog verkligen jobbigt :( ) Men jag älskar att vara med Lovisa. Hon söker kontakt och strålar när man pussar på henne eller pratar med henne. Jag njuter av att vara med henne. Visst är vissa dagar jobbigare och man blir trött men för det mesta är det bra. Och jag antar att vi kommer att ha jobbigare perioder med alla möjliga vägran och trots. Men tills dess tänker jag bara njuta av den lilla skatten.


9 kommentarer:

Anna-Mamma till Kevin sa...

Precis som du är jag posititvt överraskad. Trodde det skulle vara "jobbigare"! *pepparpeppar*:-)

madde sa...

MYS! Jag håller med det bästa som finns är när man ser varandra i ögonen och bara ler =)

Jessica sa...

Håller fullständigt med... Det är helt fantastiskt och underbart.. Än så länge så ser jag inget JÄTTE jobbigt över själva mammarollen.. M

Vilka fina kort på er =) =) hoppas ni mår bra och att julen varit toppen för er... Speciell jul med en ny liten individ =)

KRAM

sara - mamma till wilda sa...

Jag känner likadant. Trots en matvägrande unge hihihi Tuffa perioder kommer, men man vet att de går över =)

Nja, bättre mår hon inte. Hostar som sören trots medicin stackarn

Stina sa...

Håller med dig. Det jobbiga man ibland känner går över jätte fort och det är väl tur. Va fina ni är!!! Kram

Becca-Mamma till Ellen sa...

Jag håller verkligen med dej! Allt det underbara och mysiga gör att det lilla som är jobbigt känns som en fis i rymden. Jag njuter av varje sekund precis som du gör. Och som vanligt är ni ju så fina, mor och dotter! :D Kram på er finisar

Annapanna sa...

Tack för tipset, jag åkte direkt på morgonen å köpte på mig allt de hade och nu mår Anton faktist lite bättre... tack

God jul o gott nytt år

Kram

Alma och vi sa...

Och även om man kan bli lite galen ibland (som när fjonkan inte vill sova trots TIMMAR av försök) så finns det ingen vackrare eller underbarare varelse och kärleken är så total!

Lyllos oss!

Kram vackra ni!

teddy sa...

Ohhh jag håller helt med. Man glömmer fort de jobbiga nätterna och allt annat när de strålar av glädje :)
Vifta med armar är ju jätte skoj :)
kram på er