onsdag 1 december 2010

Nästan alla julklappar är handlade

Ja nästan alla julklappar är handlade, fattas bara några. Känns skönt att det är gjort. För plötsligt har mängden av julklappar ökat igen. ;) Däremot hittade vi ingen väska till mig...

Igår var det en dag som mycket gick fel. Jag planerade min tid fel så jag kom försent överallt. Glömde blöjpåsen i hallen så att jag var tvungen att vända om för att slänga den. Ändå hade hunden lyckats sno åt sig en blöja som hon hade rivit upp på enda mattan vi har! Lovisa blev tok hungrig i bilen mitt i rusningstrafiken. Jag hade ingen möjlighet att hoppa in i baksätet för där låg ligg delen till vagnen. Var tvungna att försöka parkera vid en trafikerad Götgata och möblera om i bilen. Sen ville inte Skrutan sova nästan alls under hela dagen och inte på kvällen heller. Hon somnar nuförtiden först när vi går och lägger oss vilket resulterar i väldigt lite egen tid med maken. Hon har svårt att komma till ro och somna. Har någon några tips? Eller kan det bara var för att hon är så snuvig?

Lite kär blev Lovisa när vi träffade söta Helene med hennes super gulliga son. Låt bilden tala för sig själv :D

9 kommentarer:

Karin sa...

Jag har inga konkreta tips, men ajg minns att Lova fick svårt att sova om vi hade varit igång lite för mkt på dagen. Hon blev skrikig och orolig.

Anna-Mamma till Kevin sa...

Oj, själv har jag inte ens börjat med julklappsinköpen! :-)

Ni får spela musik för lilltösen var gång hon ska sova..Det verkade ju fungera bra! :-D

KRAM

Maria sa...

Oliver har också svårt att komma till ro på kvällen, även när han är mätt - annars skyller de ju på att man har så lite mjölk på kvällarna men vi använder ju ersättning båda två... Vet inte riktigt vad man ska göra åt det heller =/

Becca-Mamma till Ellen sa...

Otroligt skönt när julklappslistan börjar minska :D Jag har bara en kvar och den ska fixas imorgon.
Vad jobbigt när allting blir stressigt och tokigt.Men det verkar som att ni löste det hur bra som helst :D

Vi kör på samma rutiner varje kväll. Först får hon ligga nakenfis medan jag gör ordning ett bad. Efter badet blir det nackträning medan hon är naken, och efter det brukar jag köra lite massage på henne. Sen blir det matning och mys. Då brukar hon somna som en stock. (vi börjar vid 19 och runt 20 brukar hon somna)

Stor kram till er!

madde sa...

helt underbar bild! verkligen tagen i rätt tillfälle :) inga tips mer än att det kommer ändra sig tusen gånger till innan rutiner infaller efter er :) kramis

Caroline sa...

Vilken ljuvlig bild! Supersöta! Första 3 månaderna provade vi lite olika saker. Mest för att det var mysigt att ha henne hos oss på kvällen :-) Men sen blev vi konsekventa och lade henne i egen säng vid 20-tiden ca. Isabelle har iofsig aldrig haft problem att somna men ju äldre hon har blivit desto fler intryck att bearbeta. Rutinerna kommer, de har bara olika perioder de små liven.

bluefruit sa...

Hmm läggrutin ska man ju skaffa sig men det är lättare sagt än gjort.. vi försöker byta blöja , på med pjamas, amma sen lägga i såjälsängen och gå in om han skriker.. är han hysterisk så tar vi upp och gungar lite sen ner igen.. tänker att det är jobbigt första 200gångerna sen hoppas vi det ska fungera.. Började med själv i sängen på dagarna först, det fungerar bra om han inteär för trött när man lägger honom där.. men AAAAAA svårt är det för ett mammahjärta närhan blir ledsen..

Tack för igår! Oscar kramar om ´lilla gumman är säker på att han gillade att mysa med henne, ser så nöjda ut!

BabyLuka sa...

Hej tjejen!
Jag vet hur tokigt det kan bli ibland = )

Emmademma sa...

Jag tycker du ska satsa på dkny-väskan du kikat på! Go crazy!