tisdag 20 september 2011

Skitsnack

Är det något som jag hatar så är det skitsnack. Folk verkar inte förstå vilken skada skitsnacket har. Inte bara på den man pratar om utan även de som får lyssna på skiten och inte minst den som snackar! Förstår inte de att de skadar sig själva?

Låt mig förklara lite hur jag tänker. De som får höra på skiten blir tyvärr påverkade även om de har förstånd nog att förstå att det är skitsnack. Det är tyvärr oundvikligt. Sen för de vidare vad de hört och även denna påverkas osv. Den som snackar skadar sig själv med att ge en bild av sig som skitsnackare och missunsam. Speciellt om denna gör detta på daglig basis, överdriver eller ljuger och är negativ.

Sen en annan sak som jag har uppmärksammat är att kvinnor kan aldrig bli framgångsrika om de snackar skit om varandra. Och då menar jag alla som blir inblandade i skitsnacket. Skitsnack är bara missunnsamhet, svaghet och dålig självkänsla. Hur skall man då tackla detta och värja sig? Har inget annat svar än att man kan bara utgå från sig själv och försöka undvika all skitsnack i dess former. Inte lätt, speciellt när man själv blir offer för det. Alla blir bara förlorare i skitsnacket.
- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

donken sa...

MYCKET vettigt inlägg detta. Stort gillas, på det!
det där med tjejer o skitsnack alltså.. killar säger ju det rätt ut. (för o dra en kam över alla) men ja. :P

röstade på henne idag igen och shit ja. var kom alla de poängen från! hon ledde ju stort igår..

det bästa är att bara snacka med personen i fråga, eller bara undvika konfrontation men då kan man hålla sina åsikter för sig själv.
när man byter hårfärg tex... haha. men ja.
tack så mycket! hehe! tänkte göra ett kort till min startaegetcoach, ska träffa de igen på kanelbullens dag. så blir en bull-kort. höhö! :)
pöss!

Liw sa...

Du är en så klok kvinna så det är inte sant.

Hejja hejja!

kram

Liw sa...

Haha, du satte verkligen huvudet på spiken där. Varför göra så stor sak av det här med att vara en bra förälder..

*suck*

kram

D sa...

Så j-kla sant!

Den som snackar skit är oftast den som får skit i slutändan. Personen förstår ju inte att "polaren" som den snackar till faktiskt VET att det snackas om "polaren" med och det resulterar i att denne polare ALDRIG kommer att dela med sig av nåt till skitsnackaren och ALDRIG vilja komma denna skitsnackare för nära.

Dålig självkänsla och dåligt självförtroende är vad man har om man snackar runt till allt och alla. Man snackar skit i tron om att man ska bli mer omtyckt (eller för att man är rädd för att bli ratad själv) men i själva verket tycker de man pratar med mer och mer illa om en. För det skitsnackaren inte förstår är att hon gräver sin egen grav i tron om att hon "täcker" sin rygg.

En sak är säker. I slutändan står skitsnackaren helt S J Ä L V.

teddy sa...

Men ohhhh vilket bra inlägg och vettigt som fan. Helt rätt!!!
Jag hade samma dilema här om dagen!!!! ush ush ush för lögner och dramatik.
Och du har rätt-vi tjejer förstör mycket för varandra!

kram på er iaf och trevlig kväll

Keeya sa...

Oj någon kände sig visst träffad. Tänker inte publicera kommentaren då detta inte är ett forum för bråk. Inlägget är dessutom skrivet generellt och det är min åsikt om skitsnack. Har alltid varit det och nu har jag bara blivit påmind igen om skadan det gör på ALLA inblandade.

Anonym sa...

Hahaha hälsa Donna att hennes kommentar ang skitsack måste varit om henne, för skulle jag säga till ALLA hon känner vad hon sagt om varena kotte skulle hon vara S J Ä L V så falska! Ochdu som inte ens har kontakt med din egen famlij...ska klanka ner på en yngre tjej pga en tävling hahaha. Svartsjuk?
Låt mig vara bara, det har jag bett dej från första början. O inte du och Donna vill att jag startar en blogg och snackar om er som ni snackar om mej så låt mig vara. Nej ag tog inte åt mig men jag är inte puckad som andra Kristiina jag vet vem du syftar på...och Donna med.
Du ger dej på fel person...