onsdag 21 mars 2012

Fall i pendeln

Igår åkte vi till Kungsholmen och köpte ett sminkbord som vi hittade på blocket för en billig peng. Den är från 30-talet och passar in med min mammas gamla möbler. Passar inte med våra sovrumsmöbler men allt kan man inte få perfekt på en gång. Det är ett stort hus så man får göra lite i taget. Ekonomin styr ju också ;) efteråt passade vi på att äta ute lite för att slippa byggdammet en stund. Anders hade redan köpt en middag på dagens deal som ändå höll på att gå ut. Lovisa gillade blue cheese doppen så mycket att hon ville dricka den.

Efter middagen fick inte jag och fröken plats i bilen utan vi gick åka kommunalt hem. Var ju ändå nära t-centralen. På pendeln var Lovisa lite trött så jag försökte underhålla tösen. Böjde mig ner för att ta en leksak från varukorgen. Just då åkte pendeln i väg igen och jag föll så att det knakade i höften. Idag har jag så ont :( kan knappt röra mig.

3 kommentarer:

Ellan sa...

wow, vilket snyggt sminkbord.
Hoppas det är bättre med höften nu, jag gjorde en sådan liknande sak precis när foglossningen drog i gång i v 11, ramlade i trappen och satte mig pladask.......det var mindre skönt. Fast man får ju vara glad att det inte var magen man trillade på.
Vart är det ert hus ligger, skönt att det funkar bra med att åka kommunalt. Här blir det ofta buss då vi har en bil och tänker så ha det, gäller bara till att bestämma sig att det ska fungera och då gör det det. Härligt att äta en matbit ute och slippa tänka på mat och all disk;)
Ha en trevlig dag, kram!!!

Jenny sa...

Men usch och fy, stackare! Hoppas det bara är blåmärke och inget allvarligare! Kram på dig och sköt om dig nu!

Bella Davis - MODELL BLOGG sa...

hej där! allt bra med dig? kram