fredag 9 mars 2012

Fredag kväll och muffins

Vad gör en höggravid småbarnsmamma en fredag kväll? Jo bakar muffins :) Annat var det för 5-10 år sedan. Då var man upp piffad till tänderna med några drinkar i systemet. När jag pluggade till syrra var vi ute minst tre gånger i veckan. Haha hur orkade vi? Eller hur hade vi ens pengar? Jag bodde då i en liten stad i mellersta Finland och oftast cyklade vi till krogen och hem igen. Sommar som vinter. Heh kanske inte det tryggaste sättet... En gång var jag fortfarande alkohol dagen efter och hade tre tentor. Men jag klarade alla med bra betyg fast jag var full. Eller var det kanske därför det gick bra? ;)

Ja det var tider det och kul hade vi. Men jag tycker ändå att mitt liv är bättre idag. Man är inte lika nojjig över ytligheter längre. Och såklart det bästa är ju barnen! Vad skulle mitt liv vara utan min familj? Inget! Idag tycker jag bättre om att umgås och hänga med vänner än livet på krogen. Äta god middag och dricka gott. Hemma fester är också roligare. Såklart kommer man ibland damma av danskorna och bege sig ut till nattens puls. Men för nu trivs jag bäst hemma i makens famn och en muffins i handen.

2 kommentarer:

Ellan sa...

Tacka vet jag fredagar i familjens tecken med muffins i handen ;) Själv körde vi chokladbollar i går.....
Att man har varit en sådan festprisse är jag inte ensam om då;) Studietiden var ett roligt kapitel och den hade jag ju gärna inte varit utan, vad roligt man hade och att man bara pallade.....nu har kan jag inte ens dricka två gals vin en fredag utan att lördagen är förstörd.......tur man pluggade när man var ung;) Familjen ja, vad skulle man göra utan dem, vilket tråkigt liv man skulle ha, de förgyller ju ens liv till max, fast de ibland ger en gråa hår men det hör ju liksom till;)
Muffinsen ser goda ut, hade gärna tagit mig en smakbit. Ha en trevlig lördag, kram

Mira sa...

Haha ja tänk vad man förändrar sig!! Jag älskade att festa loss förut - nu minns jag inte ens när jag var ut på krogen sist. Umgås hellre över middagar :)
( har vi blivit vuxna eller, haha. )