tisdag 6 mars 2012

Gravid krämpor

Nu har jag verkligen börjat samla på mig vätska. Händerna och fötterna är väldigt svullna så jag får inte på mig mina ringar längre. Så var det inte med Lovisa fast jag var gravid på sommaren. Ansiktet har också svällt upp så hej dubbelhakan! Antar att allt är uppsvullet och jag känner att svalget inte är som det brukar. Detta har resulterat i snarkning! Mutter mutter, för jag vaknar ju också utav det! Inte så roligt! Det märkliga är att jag snarkar vid utandningen? Nåväl, allt detta kommer ju att försvinna när vår lilla prins är här så det är värt det.

Förvärkarna har blivit starkare. Igår kom de med c:a 10 minuters mellanrum. Klockade dock inte för jag kände att de inte var riktiga värkar. Men detta hade jag nog inte heller med Lovisa. Iaf inte i vecka 35. Med Lovisa var det mest konstant mensmolvärk.

Igår köpte vi ett litet paket med mini blöjor och två tetra pack med Nan ersättning. Ersättningen köpte vi för utifall att det blit likadant som med Lovisa. Att jag inte har någon mjölk i brösten. Hmmm... Varför har man stora bröst när de inte sköter jobbet?


3 kommentarer:

Ellan sa...

Jag hade förvärkar med Evita i 3 v innan hon kom, riktigt jobbiga sådana. Med Elton så hade jag inga så när det väl satte igång så trodde mannen att det bara var förvärkar: så gå och lägg dig sa han till mig. Tills han insåg att det inte var det och vi kom in 1 1/2 innan han kom ut. Så olika det kan vara;) Vätska måste vara jättejobbigt att samla på sig, har inte gjort det så jag har ingen erfarenhet, måste ju få slipp något;)
Bra att köpa hem ersättning, det har alltid jag också gjort om ut ifall att, så man kan ta till och då känner man sig mer avslappnad så kan det gå bättre med amningen. Var och tittade på bebiskläder igår men inget föll mig i smaken, vill ju införskaffa ngt nytt nu innan, men får leta vidare. Lite är fixat så som vagnen, skötbordet, vaggan.....lite till mig, men kan vara kul med en ny pyjamas att strosa omkring i efter så det får jag leta vidare efter. Har ni fixat allt till den lille? Känner du dig redo inför förlossningen?
Ha en trevlig dag, här skiner solen och lyser på mina skitiga fönster.......
kram på dig och kämpa på, snart är du i mål;)

Tess Cameron sa...

Låter väldigt jobbigt det där med gravid krämpor =/

Svar. neeeeej då rösten har inte rostat =) Den är bara lite otränad, du kommer kunna sjunga sen igen som en gud när du börjar öva lite igen. Sång är verkligen bra för man blir så glad =) Ja renovering är kul, heheh. Jag hade nog gärna blivit hantverkare om jag inte ville jobba med musik

Liw sa...

Snart är det dags vännen!
Känner igen det där med förvärkarna alltför väl.
Håll ut så har du snart belöningen"


kram