onsdag 14 mars 2012

Ont och lite depp

Igår skulle vi börja måla barnrummen. Eller ja det trodde vi. Vi trodde att vi hade fått bort all tapet som skulle ramla av. Jag hann bli lite sur på Anders för jag tyckte att inte hade spacklat tillräckligt bra. Han hade hoppat över alla tapetskarvar. Men tur det egentligen för när jag började måla så bubblade tapeten! Gud så besvikna och deppiga vi blev. Vi hade ju kört på med medel som skulle ta bort tapeten men då satt det som berget men lite målarfärg så ramlar det av :(. Nu verkar några väggar klara sig men det blir ju ändå flera dagars extra jobb. Och det betyder fler dagar i byggdamm och kaos. Anders jobbar mycket denna vecka så jag får försöka själv så gott det går.

Jag har iaf tvättat alla lillkillens första kläder. Tur att vi vi har tre våningar för då kan jag ha kläderna borta från byggdammet. Har också målat klart bokhyllan. Skall bara släpa upp hyllorna. Inte lätt med foglossning och förvärkar. Igår kväll kunde jag inte röra mig och grät av smärta. Kändes lite bättre efter att fått i mig saffrans laxpasta.

4 kommentarer:

Ellan sa...

Vad drygt och vad ledsen man blir när det inte går som man tänkt sig, det händer alltid mig. Besviken är ett ord som stämmer in på mig,sedan har jag ett problem att jag aldrig blir nöjd.

JObbigt med foglossning, jag vet, detta när man gråter av smärta och ingen kan förstå hur pissigt ont det gör. Stressen av att vilja göra saker påverkar en också och då får man mer ont........
Skönt att kläderna är tvättade, då kan man stryka det från listan;)
Du får försöka njuta av dagen så gott det går och stänga dörren till byggdammet, sätta dig och få lite D-vitamin idag, ha en bra dag, kram på dig och ta det lugnt, det kommer att bli bra, allt behöver inte vara perfekt och klart innan bebis kommer, även om man vill det, jag vet känslan. stor kram på dig!!!

Karin sa...

Fast varje gång jag målat så har jag låtit tapeten sitta och den bubblar när den blir blöt men det går tillbaka sen.

Jenny sa...

Jobbigt med renovering som inte går som man vill. :-( Vi upptäckte förra veckan att tapet vi satt på en vägg som vi satt upp spruckit, så vi måste tapetsera om (och spackla om såklart) innan vi flyttar. Hoppas du inte har så ont idag!

Linn sa...

Usch, vad jobbigt att ha så ont att man gråter! Hoppas att du inte har ont idag!
Stor kram