torsdag 22 mars 2012

Spec mvc

Har varit hela dagen på spec mvc. Ultraljudet var bra som vanligt. 1kg + på två veckor. Men jag är rejält svullen. Har gått upp c:a 10 kg hittills. Men jag tycker det är mer för det är 12kg sedan första inskrivningen med första graviditeten. Det blev mycket prat om förlossning vilket jag först tänkte var lite tidigt. Men sen sa doktorn att de eventuellt sätter igång mig nästa vecka beroende på hur ultrat ser ut då. Men hittills har ju allt sett bra ut så då kanske de avvaktar. Uuuhhh pirrigt, nervöst, och stressigt! Vill ha klart hemma innan han kommer! Fick förbud att göra något ansträngande vilket jag redan vet. Får knappt torka damm sa de! Hur ska det här gå? Fick iaf starkare smärtis för foglossningen.

När jag satt där så gick några kvinnor förbi med värkar mot förlossningen. Oooh jag fick tårar i ögonen. Är så hormonell just nu!

Kort på dottern när hon klär ut sig.

5 kommentarer:

Ellan sa...

Fina tjejen, ngt för Elvin......

Skönt att allt såg bra ut, men som sagt var så fort det börja talas om igångsättning så blir man lite knäsvag....
Detta med att inte få göra ngt, välkommen till klubben. Jag KAN inte göra ngt pga värken och det innebär inte ens damma......det är så frustrerande och pissjobbigt. De gånger jag skiter i att inte tänka mig för så får jag sota för det med råge och det är inte kul. Jag vill ha ett någorlunda rent hem men det har vi totalt fått göra avkall på. Det viktigaste är att barnen är hela och rena och får mat;) Psyket tar stryk av det, så jag hoppas att du inte behöver ha det så så länge......jobbigt när man är i en fas och vill få ordning på saker och ting innan det lilla livet kommer, för då vill man ju lägga all tid på det och släppa allt annat då. Tänk att snart är han här hos er, häftigt......Hoppas att mannen din ska vara lite ledig efter så ni får tid tillsammans. Ta det lugnt nu och njut av våren och de mysiga stunderna med de dina, kram kram

Karin sa...

oiiiih spännande! nu är det nära!

Och du, ta bort ordverifieringen när man ska kommentera ;) Gå in på gamla gränssnittet och ändra under inställningar, sen kan du byta tillbaka till nya. pusss

Liw sa...

Så fin hon är'!


Alltså det kommer snart bebis ju! Helt galet och även om ni inte är klara så är det ju ett beslut de tar för att skona er båda.

stor kram!

teddy sa...

awwwwwiiii så fin hon är eran lilla tjeja som snart är storsyrra till en liten grabb.

Ohhh spännande att du snart blir igångsatt. Jag har nog missat varför du blir det?

kram sötisen

Jenny sa...

Låter både jobbigt och spännande, hoppas det ska gå bra nu så ni hinner färdigt innan det blir förlossning. kram på dig.