måndag 19 mars 2012

Tipps, renovera inte som höggravid!

Nope gör inte det. Ooaajj vad det gör ont. Hehe jag pustar, suckar, stönar och hasar mig fram, upp och ner för trappor osv. Men en kär barndomsvän Alexandra och hennes kille hjälpte oss väldigt mycket igår. Det är vi grymt tacksamma över. De tog med sig Clara för att se om hon trivs bättre hos dem. Clara behöver lugn och ro och mycket stimulans. Hoppas det går bra! Vi tyckte att det blev så tomt på en gång utan hund :(

Vi har kampat i vardagsrummet inatt. Anders och Lovisa sov på luftmadrassen och jag i soffan. Ville sova med dem men insåg att jag omöjligtvis skulle ha klarat mig upp ur madrassen mitt i natten. Tur det gör jag gick på toa 8 gånger!

1 kommentar:

Ellan sa...

Det är tur du själv kommer fram till att det inte är en sådan god idé......för det är inte det lättaste när man är höggravid;)
Skönt att ni ändå får lite hjälp. att sova på golvet rekommenderas inte så det är ju bra att du inte gör det;) Hu vad jobbigt att behöva gå på toa så ofta på natten, än så länge ligger jag där jag ligger och hoppas att det håller sig så ett tag till, för värken ökar på sig. Räcker att jag har en lite som väcker mig konstant, i natt var det 5ggr, så på så vis är jag glad att han ligger på golvet bredvid mig och inte i eget rum på övervåningen, får inse att läget är så och att med tiden kommer han att kunna sova där igen.
Ta det lugnt och ha en bra dag, själv är det jag och sängen med sammandragningar och hagel utanför. (Mysig pappagos bild)
Kram