torsdag 5 april 2012

Blond och gravid!

Sitter här och bölar till programmet sjukhuset. Bölar inte bara för förlossningarna utan allt. Så hormonell! Är ju själv sjuksköterska och kan säga att det är faktiskt ett av världen bästa yrken. Älskar att jobba med människor! Men arbetsmiljön, klimatet och lönen suger! Därför omskolar jag mig. Synd att det skall behöva vara så. En av mina drömmar är att bli barnmorska. Hehe och en annan är att få jobba för eu kommissionen.

Häromdagen skulle jag färga fransarna och brynen. Började med fransarna och fick färg i ögat. Och så skulle jag ta brynen. Hmmm hur tänkte jag lyckas med det med båda ögonen stängda. Fingrarna blev färgade och vi skall inte tala om hur mycket färg jag hade runt om i ansiktet ;) så här ser mina fingrar fortfarande ut efter flera dagar. Och så vackert svullna också...

2 kommentarer:

Ellan sa...

Dessa hormoner man klarar inte så på någonting nu utan att tårarna rinner......jag är en rätt så blödig person i vanligafall och nu är det extra topping på det;)
Snygga fingrar du fick, dock tror jag att resultatet blev bra, behöver du inte lägga tid på att sminka dig sedan.....
Visst är det härligt med våra småbusar, de skulle nog kunna hitta på både det ena och det andra i hop;) Jag hade tyckt det vore så kul att få träffa dig och de dina, vi ska göra en resa till Stockholm i sommar då mannen min har sin familj där om du är intresserad av en dejt, finns alltid någon bra park att träffas i, vad säger du om det?
Ha en toppendag och ta hand om dig. Jag gör mitt bästa med att kurerar mig för att förkylningen ska åka till Blåkulla idag......
Många kramar och vem vet kanske får ni en liten bebis i påskpresent, GLAD PÅSK önskar jag er!!!

Jenny sa...

Förlåt att jag fnissar... den korta tid jag hade bebis i magen var jag enormt klumpig. Tappade saker, gick in i saker, gjorde konstiga saker (skickade fel papper, sa konstiga saker, stoppade in fel saker i kyl osv) - jag tror helt enkelt det här med hormoner kan ställa till mycket för oss kvinnor, oavsett vilken hårfärg man har. :-) Hoppas ni får en fin påsk!