lördag 7 april 2012

I väntans tider...

Har haft båda smärtsamma och smärtfria sammandragningar hela dagen. Vissa har jag fått andas igenom. Men ändå inget speciellt så att man skulle kunna ringa förlossningen. Kan det inte bara komma igång nu? Har sovit några timmar under dagen. Känner hur bäckenet knakar bara jag rör på mig, gör så förbaskat ont. Det värsta med den smärtan är att jag spänner mig hela tiden. Spänner så mycket att jag inte kan slappna av när sammandragningen kommer. Så viktigt att slappna av. Maken väntar han med. Säger flera gånger att kan det inte starta nu? Men han är underbar, tar hand om mig, Lovisa och hemmet. Han tycker att jag skall bara ta det lugnt. Men båda vi tycker att det är jobbigt att vara instängda hemma och inte kunna komma iväg någonstans.

Vill tacka er alla för de fina kommentarer ni skriver! Ni är så fina och peppande allihopa! Ni får mig att må bättre! Hoppas ni förstår att jag kanske inte svarar så snabbt i dagsläget. Det är inte för att jag inte vill men jag orkar inte riktigt. Läser och surfar hos er ändå. Puss

4 kommentarer:

Karin sa...

Be honom fixa en rejäl orgasm åt dig så ska du se att ungen är ute på nolltid ;)

Jenny sa...

Lider med dig. :-( Min kraschande svanskota (efter skrapningen, jättekul, undrar vad de gjorde med mig?) är ju ingenting mot den foglossning du har, stackare. Hoppas det blir ordentligt värkarbete nu så du slipper lida mer, och så ni får hälsa på bebben snart! KRAM!!!

Mira sa...

Ett glas skumpa har jag hört ska sätta igång allt.
Tänker på er, puss!

Mira sa...

Undrar om någon anlänt nu????? Åhhh så spännande!!