måndag 28 maj 2012

Älskar att ha en egen tomt!

Det är så skönt att bara kunna öppna dörren och gå ut på sin egna tomt. Att kunna släppa ut barnen och kunna ha koll på dem. Vi håller på och fixar på altanen och tomten. Vi behöver köpa lite prylar och jag planterar blommor. Vill också plantera lite örter och sallad.

Sen är det lite kul att se vad är det för blommor och växter som dyker upp. Många av mina favorit blommor växer här, så som syren, rhododendron, liljekonvaljer, och äppelträn. Sen finns det gullvivor, vitsippor, blåsippor och en mängd andra blommor som jag inte har en aning om vad de heter.

2 kommentarer:

teddy sa...

Nu satte du ord på mina tankar.
Det är lite hemligt än men vi går också i hustankar och jag tycker precis som du. Det är underbart att bara öppna dörren och låta ungarna gå ut och roa sig.
Att ha grönt i närheten gör så mycket.

Hoppas barnen mår fint i värmen.
kram ifrån mig

stina sa...

Visst är det härligt! Vi har ju bara en pytteträgård för tillfället, men nästa sommar... Då har vi 900 kvm som ska fixas...

Jo jag pluggar till SSK. Börjar termin 5 till hösten och är så nervös att det bara skriker om det! Jag har ALDRIG lyckats sätta en pvk och blodprovr var det flera år sedan jag tog... Och hur ska jag kunna komma ihåg allt när jag haft ett uppehåll på 2 ½ år??? Hjälp!

Nä fy, ibland undrar jag om jag valt rätt yrke, fastän jag trivs fruktansvärt bra i den miljön och alltid har dragits ditåt... Vad jobbar du med? Kram!