söndag 13 maj 2012

Morsdag

Vilket väder vi har haft idag! Varit ute stora delar av dagen. Åt lunch på altanen och det gillade Lovisa. Vi fick även besök av nära släktingar och de hade med sig en massa leksaker till barnen. Det uppskattades starkt av lilltrollet.

Idag firades morsdag i flera länder runt om i världen och även så i Finland. Vi åkte till Sjöstadskapellet för att fira med andra finnar vi har lärt känna på finska öppna förskolan. Vår vän Sanna som har hållit i förskolan har nu skapat en ny trevlig tradition där vi firar morsdagen tillsammans med tårta. Alltid lika trevligt att ses igen. Och jag få säga att jag är nöjd med mig själv att jag nu har börjat att röra på mig mer igen och åker kommunalt med båda barnen.

Anders var och tittade på hockeyn hos sin bror och tyvärr gick det inte så bra för de finska lejonen. :( Maken var så besviken. Men vi passade ändå på att lyxa till det med en middag ute. Tur att det vi var tidiga och bara vi som var på restaurangen för våra barn var rätt högljudda ;)

1 kommentar:

Jenny sa...

Vilken söt prickig klänning... :-)