torsdag 2 augusti 2012

Högt blodtryck

Jag har jobbat ganska mycket på sista tiden och bara jobbat natt. Det bet sig i arslet på mig. Jag får helt enkelt acceptera att jag kan inte bara jobba natt längre. Trycket steg igen och typ två dygn låg jag utslagen med huvudvärk och kräkningar. Troligtvis kommer läkarna att skriva ett intyg som säger att jag inte bör jobba natt. Får se hur arbetsgivaren tar det... Sen får vi se hur det blir med mina studier. Jag är ju halvvägs genom min andra fil kand.

I måndags hade jag med mig barnen på jobbet. Gick så bra så men det var ett undantagsfall. Det fanns inte ens några hyrsyrror att få in och det var knappt några patienter alls. Harry sov gott hela natten och på morgonen charmade han alla med sina leenden. Lovisa följde med mig på kvällsronden. Det var uppskattat av alla. På avdelningen har vi patienter från 0 till 100+ så Lovisa hade mycket att göra. Sen sov hon också gott. Däremot var jag supertrött ;)

3 kommentarer:

Ellan sa...

Söta du, var rädd om dig , kram

Karin sa...

Men nu får du ta och lugna ner dig. Faktiskt. MVH SJUKSKÖTERSKAN.

Jenny sa...

Låter inte alls skönt, hoppas verkligen du kan få intyg! Natt är ett aber, jag jobbade natt för ett par år sedan, fick inte blodtrycksproblem men slutade sova. Kan fortfarande inte sova ordentligt, 9 år senare... (Då sov jag inte på 8 dagar - alls... ) Och skönt att du kunde ha med dig pluttarna, KRAM!