måndag 10 september 2012

Hej och hå!

Här har två års trotsen kommit som en skräll. Vi var i Turkiet en vecka och där var det socker i nästan allt. Lilla damen blev jätte speedad och gnällig. Det där sockret är en gift! Vi kommer inte att neka allt socker för vi vill att hon lär sig äta det normalt. Men helt klart kommer hon inte få äta det dagligen. Lovisa har också börjat bli svartsjuk på Harry och han har fått en del smällar. Hon älskar honom och är beskyddande men sen kan det vända. Även om det är tungt ibland att tampas med hennes humör så är hon ändå lika älskad. Trotsande barn är trygga barn. Och hon är charmerande när hon är på gott humör. Charmade många i Turkiet. Kommer att skriva mer om resan senare.

1 kommentar:

Ellan sa...

Socker är en riktig bov......men är man i väg så så är det så viktigt att få i vätska så vad gör man inte. Glass, kex och chips får man leva på när man är på semester;)
Håller med dig, man kan inte undvika det och det viktiga är att man lär sina barn att äta det med förstånd, här är det en dag i veckan som gäller, oboy serveras inte ofta, onyttiga flingor har vi bara på helgen och fika på em blir det bara vid speciella tillfällen. Jag hoppas att det lönar sig och att mina barn älskar mig ändå, för tyvärr ser jag så mkt som andra ger sina barn och hoppas inte mina barn jämför sig för mkt med dem varför de får och inte mina. Jag kan inte mer än förklara för dem om även skador på tänderna och så och att jag givetvis gör det för att jag älskar dem;) Härligt ser framemot att få höra hur ni hade det på semestern, ngt som en annan gärna hade haft......, kram på er alla godingar!!