söndag 3 november 2013

Lovisa 3 år

Nu har vårt lilla hjärta fyllt hela tre år. Vad hände egentligen? Hur gick tiden så fort? Nu pratar hon och bubblar hela tiden. Hon kan både finska och svenska men väljer att prata mest svenska. Hela tiden frågar hon varfördå? Så pass mycket att vi har fått skavsår i öronen ;) Humor har hon också och dagligen får vi skratta med henne. Hon brukar säga något och sen direkt efter: "Jag skoja bara"  Härom dagen satt jag och drack kaffe. Du utbrister hon: "När jag blir mamma får jag också dricka kaffe." "Hur gammal är du då?" "35!"

Lovisa är en glad och sprallig tjej. På förskolan har hon mycket spring i benen. Hon trivs där som fisken i vattnet och har många vänner. Personalen säger ofta att det går så bra och att hon är så glad. De är förvånade över att hon kan skämta så mycket redan nu trots sin ringa ålder.

Hemma tycker hon om att laga mat och baka. Harry och Lovisa leker ofta ihop vid lekspisen och lagar mat till mig. De leker mycket tillsammans också. Det är underbart att se kärleken de hyser för varandra. De kramas och pussar ofta. Delar på leksaker, mat, godis osv. Men de kan bli ovänner också. Lovisa ritar också gärna mycket. Hon pysslar, leker med duplo, dockor, bilar, briotåg osv. Böcker tycker hon om att läsa och att titta på tv. Hon går ofta omkring och sjunger eller dansar. Hyss hittar hon också på så att man blir lite mer gråhårig för var dag. ;) Men kärleken vi hyser för denna tös är oändlig.








1 kommentar:

Ellan sa...

Finaste 3-åringen!!!! Härligt med barn som inte är blyga och bjuder på sig själva!!!! Hoppas vi ses snart. Stor kram