tisdag 11 mars 2014

På väg till jobb

Sitter nu på pendeln på väg till mitt extra jobb. Det var länge sedan jag var där så det ska bli kul att träffa alla. Jag har även fått ett nytt jobb på Huddinge sjukhus. Jag börjar på timmar nästa månad och sen i sommar på heltid. Jag tackade jag för jag ska få forska/utveckla vården 20%! Så roligt! Jag ska fokusera på genusperspektivet. Sen så verkade kollegorna trevliga och jobbet intressant då det är avancerad akutsjukvård. Det enda är att nu kommer båda jag och Anders arbeta på obekväma arbetstider men det går säkert att pyssla ihop det. Kollar även med kommunen om de kan erbjuda barnomsorg på obekvämarbetstid. 

2 kommentarer:

Ellan sa...

Låter spännande vännen. Ang detta med båda som arbetar oregelbundet så hoppas jag att ni kan ordna med barnomsorg. Min syrra och hennes man arbetar båda så och går om varandra och reslutatat blir att de träffas bara en hel helg i månaden ihop. Tufft. Ett kompispar som båda arbetar inom vården hade det så innan också men har nu nattis till barnen och arbetar samma tider då de har tvättstgeschema och får fin tid ihop tillsammans hela familjen. Lycks till med allt. Stor kram

Marie-Louise sa...

Grattis till det nya jobbet :) Vad roligt att du fick det <3 Kram