måndag 3 augusti 2015

Lite blandat

Det märkliga är att jag får ondare när jag går än om jag vilar. När en har ryggskott ska en röra på sig för att bli bättre men mina fogar gör så förskräckligt ont då. Det sprider sig och sen krampar skinkorna och ryggen. Ljumskarna värker till och från. Jag har varit hos min fantastiska kiropraktor (Kiropraktorkompaniet) två gånger förra veckan och det har faktiskt hjälp mycket. Har också undvikit att gå i onödan vilken har också hjälpt. Imorgon har jag äntligen fått tid till sjukgymnasten. Tar till all hjälp jag kan få.

Vi har haft en del besök. Terese och våra kära grannar var över och grillade i fredags. Då hade jag väldigt ont så jag fick mycket hjälp utav grannarna. Vi bakade iaf en gluten- och sockerfri kladdkakstårta som blev god trots att den vart för hårt gräddad ;)
Barnen kollar ofta på you tube och lär sig själva engelska. Båda kan nu räkna till tio på engelska och det är inget vi har lärt dem utan det har de luskat fram helt själva. Harry sjunger: "Happy Birthday to you" på klingande engelska och så säger de "delicious" om maten.
Zucchinin har börjat blomma. Vi får se om vi får ngn skörd i år då allt är en månad för sent.
Vädret har varit lite bättre så vi åkte till stranden på Lida. Barnen badade men inte vi vuxna. Jag satt och låg mest ner för att ta det lugnt.
Igår fick vi fikagäster utav min kära vän Mia och David med deras barn. Barnen lekte jätte mycket och hade väldigt roligt tillsammans trots åldersskillnaden. Jag bakade cupcakes men misslyckades som vanligt med frostingen ;)

1 kommentar:

Ellan sa...

Vilka frestelser du kommer med, mums!!!! Var det den badstranden vi var på tillsammans Lida? Din stackare som har så ont och svårt att röra dig. Jag om någon vet hur det är, krya på dig. Saknar er. Stor kram till er alla, puss