söndag 16 maj 2010

Alien i magen?

När jag skulle sova låg jag och tänkte på bebisen i magen, eller discodansaren som jag kallar h*n nuförtiden... Väldigt märklig känsla känna den lilla röra sig i magen. Lite som en alien skulle ha krypit in i min mage. Nu märker jag av sparkarna betydligt mer och undrar hur det kommer att kännas om några veckor. Kommer det är göra ont som det gör på vissa? Gör redan lite ont på vissa ställen. Men för det mesta är det härligt för då vet jag att bebisen lever och gör sig påmind. Jag är i vecka 19 nu och bebisen väger c:a 300 gram och är c:a 18 cm från huvud till fot. Alla organ finns på plats och nu ska allt bara mogna och bebisen samla på mera kroppsfett. Jag längtar så tills jag får se bebisen. Skulle vilja ha henne/honom redan här i mina armar. Jag får nöja mig med att se på ultrat på tisdag. Hoppas bara att allt är bra...


Bilden är lånad från www.gravid.se

1 kommentar:

Alma och vi sa...

Spännande med UL!!! Lycka till!!