tisdag 29 juni 2010

Lillsnuttan!

Var på ultraljud igår och sen hade jag läkartid. Barnmorskan var nog en av de sötaste jag har träffat. Hon gjorde pussljud till bebisen hela tiden. :) Nu kan vi nog vara ganska säkra på att det är en flicka. Tom jag såg blygdläpparna. Allt så bra ut och hon är väldigt aktiv. Barnmorskan skrattade åt det flera gånger :) Nu ser det ut som att bebisen kommer att väga vid födseln ungefär 3300 gram. Det tycker jag känns lagom ;) Doktorn däremot ville halvtids sjukskriva mig redan nu. Hon tyckte att jobba 3 nätter på en vecka är för mycket ;) Haha jag som jobbade 6! Men jag tackade nej och sa att snart har jag ju semester. Men hon tyckte däremot att jag ska sjukskrivas helt efter semestern och att jag inte ska gå på havandeskapsledighet. Det kan jag nog tänka mig... Vi får se...

Barnmorskan skrev en hälsning från dotter till pappa :)

Jag var tvungen att fota bilderna för scannern funkar inte. Eller så kan jag bara inte använda den ;)

Hehe istället för dagens outfit så bjuder jag på denna bild. Vi köpte kläderna i Rom.

7 kommentarer:

Karin sa...

Vad söt hon är! ;)
Kan ni se vem hon är mest lik? vi kunde se redan på ultraljudsbilderna att Lova var lik mig. 3300 g låter perfekt... Lova vägde ett helt kg tilL!!!
Varför vill du inte bli sjukskriven?

Jessica sa...

UNDERBART!!! visst är det fantastiskt att ha ett mirakel i magen=) grattis till prinsessan som vilar och växer sig stor.. KRAM

Energy sa...

Oooh en flicka. Grattis till det också! :-) Hur känns det nu???

Keeya sa...

Tack så mycket för gratulationerna :) Och M det känns jätte bra :)
K: Jag tyckte bara det kändes onödigt att vara halvtidssjukskriven när jag har bara 6 nätter kvar innan semestern som börjar 19/7. Ska nog inte behöva vara allt för betungande... Heheh jag tycker hon liknar mig med sin höga panna och nösa ;) Anders mamma sa direkt att hon liknar Anders fast jag tror inte att hon kan en se att det är en bebis på bilden hahah :)

Karin sa...

hahahaha nä de flesta tycker mest bara att bebisen ser ut som en capricciosa! :) och bara så du vet så kommer det tävlas i vem ungen är mest lik. Inte av er - men av alla era släktingar.

emmademma sa...

Ohhh vad mysigt!! Ni är självklart välkomna för att spela ett parti kubb om ni känner er manade ;) Lite kubb och picknick på det så kommer vi minnas sommartider från förr tillsammans!

sara - mamma till wilda sa...

Tack för ditt tips om alvedon. Har köpt det nu =)

Passa på att vina dregglisar. Nu kan du välja i rosa om du vinner hihihi

http://www.saratilling.devote.se/blogs/5029218/taevling-i-samarbete-med-dregglis-se.htm

Underbart med UL