måndag 19 juli 2010

Vecka 28 och lite fler gravid krämpor...

Släpper ifrån mig en suck när jag reser eller sätter mig - check
Går som en anka - check
Kramper i vaderna (tur att man har en make som vill massera varje dag) - check
Sendrag i fötterna - check
Magen är i vägen - check

Hehe det där med magen... Den börjar verkligen vara i vägen. Man tror att man kan fortfarande röra sig obehindrat men magen gör så att det tar stopp. Det går inte att luta sig framåt. När jag ska sträcka mig efter någonting så bumpar alltid magen någonstans. Jag har mest gått upp på magen och brösten så jag ser verkligen gravid ut i vissa kläder. (Om jag har något löst klädesplagg går det fortfarande att dölja för dem som inte vet så mycket om graviditet.) Men det knepigaste är nu att raka bikinilinjen! Hur ska man göra det utan att skära sig själv?! Hahah får väl börja be om hjälp!

6 kommentarer:

Madde sa...

Haha =) ja det värsta är nog att man inte ser sitt k*n lägre, så det är INTE lätt att raka, man får helt enkelt lära sig att görat på känn lr ha en spegel, vill ju inte se ut som ett troll ;)

Tack för komplimangen om min mage, när kommer det bilder på din då? =)

Karin sa...

Håhåjaja, vänta sisodär 10 veckor till ;)

Keeya sa...

Hahah men Karin skräm mig inte ;) Låt mig leva i evig förnekelse och tro att det inte kommer att komma fler förändringar! ;)

Eini sa...

Hehe! Oj, vad jag känner igen mig.

Alma och vi sa...

Hahaha, japp har haft allt det där (och håller med Grynet; vänta du bara!!)

Det där med bikinilinjen, det GÅR. Du anar inte va man bli uppfinningsrik när det kommer till sånt. Fila fötter och måla tånaglar med en jättekula ivägen är också ett sånt problem som man helt enkelt löser!
// Hon som har BF idag och som ändå har fixad bikinilinje! ;)

Keeya sa...

Hahah det är verkligen bra jobbat! :D